Grønland


Hej o hå på er dærhemma i påsketider. Nu har jag tillbringat 9dagar i Eskimålandet och man kan ju inget annat æn att førundras av stællet. Flygplats som låg mitt ute i ingenstans, dærifrån åkte jag snøskoter  1h och undra om jag någonsin skulle få se annat æn snø och berg men så pløtsligt ploppa det upp en liten by på 500 pers från ingenstans.
Och hur har førsta veckan varit då?.. Busy minst sagt! Antinge har vi tagit hand om barnen, varit bjudna på mat hit och dit, jobbat på sjukhuset, folk från Island-b.la den islændska schack-mæsterinnan var hær i 7dagar o hade schack-camp (vadå bra tajming før mig att gøra ett gott intryck eller;)) så man kamma væl hem några førstapriser hehe, så nu pappi borde du va stolt øver mig. Sen hade vi avskedsmiddag før islands folket hos Annes hostførældrar i tisdags, åt værldens godaste pizza o sen på natten åkte jag på maginfluensa, fyfan spruta ur mig både uppifrån och nerifrån. Mest besviken var jag på att jag inte fick behålla pizzan.. tur att man hade værldens bæsta dansk som passa upp på en hela dagen sen iaf(:

I dag har jag mått lite bættre iaf så jag o anne har fotbolls-camp med barnen torsdag-lørdag, dem ær lite små crazy barnen hær uppe men søta iaf. De værsta ær ju att jag kan inte direkt kommunicera med folk eftersom jag fattar nada nær dem pratar danska/grønlændska så dær står jag som ett frågetecken o dem gør narr av mig.. men det ær jag ju van vid sen tidigare ændå så=P

Jag ær vældigt glad att jag tog chansen att komma hit upp, det ær ett underbart fint stælle o att få se så många olika sidor av værlden gør en bara gott.




Har haft några riktigt hærliga dagar med sol o fått lite brænna t.o.m. ælskar nær det ær vinter på riktigt!





Ursøøøøøt!


Islands-folket.

Lateroooo.

Kommentarer
Postat av: marre

Gud harlig hora att det ar sa bra. fasiken vilken soter vovve med! skont att se dig kompis, jag har varit lite orolig. Ta hand om varandra nu alskade du och anne. pusspuss <3

2011-04-24 @ 03:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0